Hikaru-chan - 2010-05-25 18:47:13

REGULAMIN FORUM





A. Sprawy ogólne i techniczne:

1. Forum to oprócz fansubu jest również fanclubem News i KAT-TUN oraz ich byłych członków, dlatego prosimy użytkowników tego forum by nie byli anty-fanami tych zespołów. Administratorkami, czyli tzw. szefami tego forum są Hikaru-chan i jej zastępczyni KwiatWschodu.

2. Na naszym forum istnieją dwie grupy użytkowników:
  a) użytkownik fanklubowy - to osoba, która była, jest i będzie fanem KAT-TUN/NEWS lub któregoś z byłych członków, z którą można o naszych ulubieńcach podyskutować, która ma coś na ich temat do powiedzenia i nie boi się o tym napisać
  b) użytkownik fansubowy - osoba, która uważa, że zespołami KAT-TUN i NEWS interesuje się na równi z innymi azjatyckimi zespołami albo nawet mniej i przyszła do nas głównie ze względu na chęć poznania nowych dram/programów itp. oraz porozmawiania na inne tematy niż KAT-TUN i NEWS.

Osoby należące do grupy fanklubowiczów będą mieć dostęp do dodatkowego działu, w którym znajdziecie specjalne programy z chłopakami. Grupa ta jest zarezerwowana WYŁĄCZNIE dla fanów NEWS, KAT-TUN lub któregoś z byłych ich członków.

3. Po rejestracji prosimy o zapoznanie się z regulaminem i podpisanie go oraz o napisanie tematu w dziale powitalnym, w którym zaznaczycie czy jesteście na forum dla fansubu czy też chcecie być członkami fanklubu, wtedy przyłączymy Was do tej grupy.

4. Tematy powitalne zostają zamknięte po tygodniu.

5. Ostatni odcinek każdej dramy/anime... będzie zahasłowany zarówno w wersji do ściągnięcia jak i online. Hasło zostanie przesłane do wszystkich osób komentujących w danym wątku na PW (Prywatna Wiadomość).
Komentarze nie muszą być długie, muszą być jednak zgodne z zasadami zamieszczonymi w części B niniejszego regulaminu.

6. Rozmiar sygnaturki jest dowolny, byle tylko nie powodował rozjeżdżania ekranu. Nie może również reklamować for/stron itp., które z nami nie współpracują (stopka na dole).
Prosimy zgłosić się do któregoś z adminów w sprawie współpracy itp.

7. Użytkowników, którzy przez jakiś czas nie będą mogli być aktywni, prosi się o poinformowanie o terminie swojej nieobecności w odpowiednim temacie (Problemy i pytania -> Nieobecności).
Natomiast osoba, która mimo tego, iż się loguje nie pisze ani jednego posta w przeciągu 3* miesięcy, bez żadnego usprawiedliwienia, zostanie usunięta!
Będzie jednak mogła wrócić jeszcze kiedyś na forum.
Grupa KTNews Urlopowicz obejmuje tylko i wyłącznie Użytkowników, którzy zajmują stanowiska techniczno-administracyjne tj. tłumaczy, korektorów, czasówkowiczów itd. i oni to, mimo przedłużającej się nieobecności, nie są zagrożeni "tak szybkim" usunięciem.

* Usunięcia nastąpią, kiedy Administracji przyjdzie na to ochota, strzeżcie się ;)

8. Po każdym poważnym złamaniu regulaminu osoba dostaje ostrzeżenie lub po 2 mniejszych np. za napisanie post pod postem, spam lub za krótkie zdania <- osobie zostanie zwrócona uwaga, jeżeli jednak to się znowu powtórzy to dostanie ostrzeżenie.
Po 3 ostrzeżeniach osoba zostaje bezpowrotnie usunięta z forum!

9. Rozumiemy, że każdy ma swojego ulubieńca, ale prosimy o NIE nachalne obnoszenie się ze swoją manią. I NIE wywyższanie jednego azjatyckiego aktora/piosenkarza/zespołu/celebryty nad innych. <- Jednak mimo to pamiętajmy, że to też fanklub a zatem wszelkie manie, zboczone pogaduszki w stylu: "Jakie on ma seksowne usta" itp. są mile widziane, chodzi nam jedynie o nie narzucanie swoich racji innym.
A także o zbytnie NIE obrażanie nielubianego aktora/piosenkarza/zespołu/celebryty. Pamiętajmy, że to fanklub a nie antyfanklub. I nim coś powiemy powinniśmy się zastanowić, czy nie obrazimy tym poglądów fana tej osoby lub też jej samej. Ten punkt dotyczy również Chatboxa.

10. Zachęcamy do dyskusji, ale bez żadnych kłótni. Własne spory prosimy rozwiązywać na PW (Prywatna Wiadomość) ewentualnie przez gg itp. Prosimy również o nie prowokowanie nikogo oraz nie wprowadzanie na forum złej atmosfery. Ten punkt dotyczy również Chatboxa.



B. Zasady zakładania tematów i pisania postów:

1. Bardzo prosimy, by użytkownicy starali się przynajmniej podziękować za ściągniętą lub obejrzaną online rzecz. Uszczęśliwią tym samym i zmotywują tłumacza do dalszej pracy.
Oczywiście, jeśli napiszą coś więcej np. o tym, co im się spodobało w tym co zobaczyli, jak i np. o kroju czcionek, jakości klipów i podobnych kwestiach technicznych to pomogą tym samym sprawić by nasze tłumaczenia stawały się coraz lepsze, a tego przecież wszyscy chcemy.

2. Zakładamy, że nasi użytkownicy są na tyle dorośli, że potrafią się wypowiedzieć na każdy temat w co najmniej 2 złożonych zdaniach. Z tego powodu postanowiliśmy NA RAZIE nie blokować linków. Jednak, jeśli jakiś tłumacz koniecznie chce zablokować "swoje dzieło" służy do tego kod [hide   ] [  /hide] (bez tych odstępów) albo niech udostępni hasła drogą PW (Prywatna Wiadomość) po tym jak użytkownicy zgłoszą tłumaczowi chęć zapoznania się z jego pracą.

3. Gdy wygrzebiemy jakąś interesującą ciekawostkę lub nowinkę wydawniczą i widzimy, że nikt nie wstawił tego jeszcze w temacie danej osoby/zespołu, to nie krępujemy się i się tym dzielimy. Od nowinek nie są tylko admini czy moderzy, ale my wszyscy.

4. Zabrania się używania słów wulgarnych i takich, które mogłyby zostać odebrane jako obraźliwe w stosunku do kogoś. To dotyczy również uczuć fanowskich. Ten punkt dotyczy również Chatboxa.

5. Uprasza się o przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji, a przynajmniej staranie się. Za przestrzeganie interpunkcji rozumie się też stosowanie odstępów w zdaniach oraz umiar w używaniu wielokropka. To nie jest znak, który można nadużywać! Nie piszemy też TrAwĄ czy niezrozumiałym dla innych językiem np. agugu alles minna understand.

6. Kategorycznie zabrania się dublowania tematów oraz spamowania. Tzw. offtop jest niedozwolony.  Tematy zakłada się po to, aby rozmawiać o danej osobie/filmie/dramie, a nie na temat w jakiś tam sposób związany z daną tematyką.

7. Prosimy nie pisać post pod postem. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, tzn. chcemy zwrócić swoim postem uwagę większej ilości osób (np. nowa ciekawostka) to można tak zrobić, a kiedy się ktoś odezwie edytować poprzedni post i usunąć ten niepotrzebny, ewentualnie zgłosić to moderatorowi działu lub któremuś z administratorów.

8. Wszyscy mogą napisać post w każdym temacie, który nie jest zamknięty, więc: Nie krępuj się i nie zastanawiaj czy możesz na coś odpowiedzieć czy napisać, tylko pisz. Jeśli gdzieś nie wolno pisać, to też funkcja odpowiedzi jest blokowana.


C. Kwestie tłumaczeń:

1.Jeśli, któryś z użytkowników przetłumaczył coś, kiedyś i chciałby się tym podzielić z resztą, to proszony jest o zgłoszenie się do któregoś z adminów lub moderatorów, który sprawdzi daną pracą, wyśle ją do korekty i wtedy jak wszystko będzie dobrze wstawi ją. Być może w przyszłości ta osoba dołączy do grupy tłumaczy.
KATEGORYCZNIE zabrania się jednak dodawania czegoś bez konsultacji (ktoś może to już mieć w planach) i bez korekty!

2. Dubel piosenki jest dozwolony, jednak zastrzegamy, że musi być ona wstawiona na innym występie niż już jest dodany. Ewentualnie jeżeli wyszła tylko na PV (teledysk), to należy wydać ją na live czy fanvidzie.

3. Jeśli chcesz zasilić szeregi tłumaczy, zgłoś się do administratora i ustal z nim swoje przyszłe projekty. Następnie KONIECZNIE załóż tematy w planowanych i postępach pracy, w odpowiednim dziale.
Chętni na projekty NEWS proszeni są o zgłoszenie się do Hikaru-chan, a chętni na projekty KAT-TUN do KwiatWschodu. Inne są rozpisane w planowanych, ale w razie czego można się zgłosić do Hikaru-chan.
Pamiętajmy, że jeśli ktoś ma coś zaklepane, nie znaczy to, że się nie podzieli czy nie odda na czyjąś prośbę.
Jeśli nie wiesz co tłumaczyć, administratorzy zawsze znajdą Ci coś do roboty.
Oczywiście jakbyś chciał przyłączyć się do korektorów lub czasówkowiczów również zgłoś się do administratorów - czekamy :)

4. Jeśli chcesz zamieścić gdzieś czyjeś tłumaczenia poinformuj osobę tłumaczącą, albo Administrację o tym. Oczywiście zamieszczając nasze tłumaczenia na innej stronie nie zapominamy o daniu tzw. creditsów, czyli źródła.


D. Zamieszczanie linków i zdjęć w temacie rozmów:

1. Każdy użytkownik może zamieszczać w tematach rozmów linki i zdjęcia. Musi jednak pamiętać, by ukryć linki do mp3/video ( [hide  ] [/   hide]) a pod spodem napisać źródło skąd wziął dany link, chyba że jest to link odsyłający do wrzuconego przez nas do sieci pliku tzw. własny upload.

2. Prosimy nie zamieszczać zdjęć na podglądzie, chyba że w miniaturce. Za duże zdjęcie może powodować u niektórych rozjazd ekranu. Wystarczy sam link.

3. Zapowiedź nowych sesji można dodawać w temacie rozmów, ale zapowiedź. Linki do ściągania z dobrymi jakościowo sesjami będą udostępniane w dziale download.

4. Do tematów rozmów NIE dodajemy downloadu do nowych płyt/singli itp., a jak już to ukryte. Będą one dodane przez odpowiednie osoby do działu dyskografii. Jeśli znalazłeś linki a widzisz, że nadal nie ma ich na forum, poinformuj o tym admina, może jeszcze ich nie ma i wtedy do tematu doda Twój link.

5. Linki do koncertów lub dram/filmów możesz dodać normalnie do tematu rozmów, ale to nie jest wymagane, gdyż zazwyczaj i tak każdy czeka aż dana pozycja wyjdzie na forum po polsku <- Wtedy jeśli to nie jest odnośnik na stronę, tylko czyste linki, należy je ukryć.

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2019

Luxury Studio Apt With Ocean View In Eurocity UbytovĂĄnĂ­ SamothrakĂŠ noclegi ciechocinek